- Hirdetés -EnchanTimals babák
TípusokInteraktív játékTurbózzuk fel az agytekervényeket!

Turbózzuk fel az agytekervényeket!

Szülőként az egyik legnagyobb rémálom, hogy mivel kössük le a gyerekek figyelmét a végtelennek tűnő, őszi, téli délutánokon. A mai gyerekek igen jól elvannak a mobil kütyükkel is, de lelkiismeretünk csak nem hagyja, hogy azt nyomkodják órákon át. Igen ám, de a „játssz valamit” felszólítás sem működik gombnyomásra, főként, mivel a gyerekek igazából velünk szeretnének játszani. Van az a szint, amire felnőttként is öröm lemenni.

Emlékszem, amikor évekkel ezelőtt esténként leültünk a nagyfiammal a szoba közepére, és órákon át társasoztunk, kártyáztunk. Közben kisebbik fiam rendületlenül építette a kockavárakat, vagy a konyha-kamra expressz vasút sínpályáit. Alig-alig tudtuk bevonni a közös bolondozásba, egészen addig, amíg egy kedves rokon meg nem lepte Mágikus Jinnel. Ennek a pisze orrú tigrisnek az a szuperképessége, hogy 300 állat tulajdonságait programozták bele. A gyerekeknek egy állatra kell gondolniuk, majd Jinn kérdéseket tesz fel, amikre igennel, nemmel, attól függ-el vagy nem tudom-mal kell válaszolni. Különös módon mindig kitalálta mire gondolt a kisfiam, aki akkoriban nem is nagyon tudott még beszélni. A NatGeo-nak köszönhetően viszont képben volt az állatokkal. Nekem annyira tetszett a hangja, hogy néha akkor is játszottam vele, amikor a gyerekek nem látták. (Ma már Szuper Mágikus Jinn várja a gyerekeket a játékboltok polcain, ő már az állatokon kívül, 4 további témában is jártas!)

Az interaktív játékokat mintha pont erre találták volna ki. Gyerek és felnőtt egyaránt imádja őket! Itt van például Turbó Doki, akinek fejére koppintva kell válaszolni különféle feladványokra (500 darab!), méghozzá időre. Olyan izgalmas, hogy könnyen megeshet, mire észbe kaptok, már fellőtték a pizsamát is. 🙂

Az Igaz vagy Hamis játék már igazi kihívást jelenthet a felnőtteknek is. 1000 elképesztő állítást és tényt programoztak bele a világról, amire igazzal vagy hamissal kell válaszolni. Természetesen nem elég kimondani a helyes választ, cselekedni is kell. Ha igaz az állítás, akkor a lehető leggyorsabban célszerű megnyomni a zöld gombot. Ha úgy véled, kamu, akkor seperc rá kell nyomni a piros gombra. Mivel ennél a játéknál is szempont a gyorsaság, könnyen megeshet, hogy a pillanat hevében jól válaszolsz, de rossz gombot nyomsz meg. Így vagy úgy, ha elbuksz, 2 pontot bebuksz.

A Memória Mester a legátverősebbnek tűnő interaktív játék. Egyszerűnek tűnik, de igen könnyű mellétrafálni. Nem véletlen, hogy 8 éves kortól ajánlják. A hatágú készülék közepén lévő hangszóró egy hangot ad ki. Ez lehet egy jármű hangja, vagy emberé, állaté, hangszeré, valamilyen tárgyé, vagy egy helyiségé. Ha többen játsszátok, akkor az első játékosnak azt a kart kell megnyomnia, amelyikhez tartozó hangot hallott. Ha dudálás hangját adja, akkor például a jármű gomb lesz a nyerő. A következő játékosnak már nehezebb a dolga. Mert elsőként meg kell nyomnia az előző játékos feladványának a gombját, majd a sajátjáét is. Ha egy elefánt tülkölése hallatszik, akkor előbb a jármű, majd az állat gombját kell lenyomni. A harmadik játékosnak már három gombot kell megjegyeznie, és megnyomnia. Ha hatan játszotok, az utolsó játékosnak már igen csak fel van dobva a labda.

A közös játéknak, a nevetésnek gyógyító hatása van. Összehozza a családot, boldogsággal, és meghittséggel tölt el. Egyesek szerint erősíti az immunrendszert, és égeti a kalóriákat. Ha a játék miatt lecsúszol az esti edzésről, fogd rá a társasjátékra! 😉