Gyakran fejtörést okoz, mivel lephetnénk meg a nagyobb gyerekeket, akik már extra kihívásokra vágynak a hagyományos játékok helyett. A háromdimenziós kirakók nemcsak jó szórakozást nyújtanak az egész családnak, de elképesztően hatékony fejlesztő előnyei vannak a gyermekek és a kamaszok számára.
A háromdimenziós kirakók előnyei
#1 Javítják a vizuális memóriát és a koncentrációt
A kamaszok hajlamosak arra, hogy figyelmük el-el kalandozzon, ami nehézségeket okozhat a tanulásban. Bár a számítógépes játékok is nagy odafigyelést igényelnek, érdemes a gyerekeket időnként kiterelni az offline világba, és olyan kihívást adni számukra, ami az alkotás örömén keresztül fejleszti a koncentrációjukat. A 3D puzzle játékok különféle nehézségi szintűek, így a gyermek folyamatosan fejleszteni tudja magát a térbeli kirakók segítségével.
#2 Fejlesztik a türelmet
A türelem elsajátítása az egyik legnagyobb előny a nagybetűs életben való boldoguláshoz. Szülőként feladatunk, hogy ezt a képességet átadjuk és megtanítsuk gyermekeinknek. A kamaszoknál a szép szó és a szülői jótanácsok azonban többnyire eredménytelenek, de ilyenkor is van mentőövünk. Egy-egy 3D-s puzzle kirakása például óriási kihívást jelent. Ezeknél a kirakóknál már térben kell látni és gondolkodni, nem lehet csak úgy összedobni. Nyugodtan ajánljunk fel valami „díjat”, amit akkor kaphat meg a gyermek, ha elkészíti a feladványt. Egy CubicFun épület kirakása (pl. Parlament, Londoni Tower, stb.) ráadásul büszkeséggel tölti el, ami javítja az önértékelését is.
#3 Ösztönzik a problémamegoldást és a matematikai osztályozást
Egy háromdimenziós kirakónál nem elég megtalálni az egymással illeszkedő elemeket, építkezni is kell. A jó munkához elengedhetetlen a tervezés, amit a kirakódarabok rendszerezésével kezdhetnek a gyerekek. Csoportosíthatják a darabokat színek, árnyalatok és típusok szerint. Különválogathatják a széleket és éleket. Először elkészíthetik a kreációk széleit, majd külön-külön az egyes elemeiket. Minél többet játszanak 3D-s kirakókkal, annál jobbá válik a problémamegoldó képességük.
#4 Javítják a finom motorikus készségeket
A finom motorikus készségeket már egészen kisgyermek kortól javasolt játékosan vagy a hétköznapi élet tevékenységeivel fejleszteni. Ahhoz, hogy a gyerekek képesek legyenek szépen megformálni az iskolában a betűket, ezek a készségek elengedhetetlenek. A kiskamaszoknál gyakran tapasztalható az írás romlása, így a fejlesztés mindig aktuális. Egy 3 dimenziós épület megépítése aprólékos munkát és sokkal összetettebb agyi folyamatot igényel, mint például a kötélmászás. Hagyjuk gyermekeinket, hogy minél több helyzetben használják a kezüket, hogy jobban tudjanak teljesíteni az iskolában is.
Ha a családdal közösen építkezünk, még fantasztikusabb lesz az élmény. Mert játszani jó!